Tehokas viestintä ja ajantasainen tiedottaminen sähköpostilla

Sähköposti on edelleen yksi tärkeimmistä viestintäkanavista yrityksille ja organisaatioille. Uutiskirjeet tarjoavat tavan pitää säännöllisesti yhteyttä asiakkaisiin, mikä auttaa ylläpitämään asiakassuhteita ja lisäämään asiakkaiden sitoutumista yritykseen.  

Gmail tarjoaa tehokkaita työkaluja uutiskirjeiden luomiseen ja lähettämiseen, joiden avulla voit tavoittaa yleisösi helposti ja tehokkaasti.

Luo ammattimaisia ja tehokkaita uutiskirjeitä

Käytä Gmailia uutiskirjeiden muokkaustyökaluja luodaksesi visuaalisesti houkuttelevia ja informatiivisia uutiskirjeitä. Voit lisätä kuvia, videoita, muotoiltuja tekstejä ja jopa mukautettuja HTML-elementtejä. Mukautettujen HTML-elementtien avulla voit lisätä Gmailiin elementtejä, joita ei ole saatavilla tavallisissa muokkaustyökaluissa.

Google on tehnyt Gmailiin valmiiksi 12 mallipohjaa uutiskirjeille, joita voit muokata juuri oman brändisi näköiseksi. Poiketen täysverisistä uutiskirjeiden jakeluohjelmista, et voi kuitenkaan luoda omia malliasetteluja. Valmiita malleja voit silti muokata poistamalla osioita, kuten tekstielementtejä, kuvia ja toimintopainikkeita. Pääset varsin pitkälle, vaikkei osioita voi lisätä tai omia asetteluja tallentaa, sillä valmiit vaihtoehdot ovat varsin monipuoliset, sekä helppo ja nopea muokata.

Monilähetystila helpottaa massasähköpostien lähettämistä 

Monilähetystila on ominaisuus, jonka avulla voit lähettää massasähköposteja, ilman, että kaikkia vastaanottajia tarvitsee piilottaa eli laittaa Piilokopio-kenttään (eng. BCC).

 Monilähetyksellä välitetyt sähköpostit sisältävät myös oletusarvoisesti kullekin vastaanottajalle yksilöllisen tilauksen peruutus- ja tilauslinkin. Kaikki, jotka peruuttavat tilauksen, suljetaan automaattisesti pois myöhemmin lähettämistäsi monilähetyssähköposteista. Vastaanottajat voivat samasta linkistä myös tilata uudelleen sähköpostisi, jos tulevat katumapäälle peruutuksen suhteen. 

Uutiskirjettä on mahdollista muokata yksilöllisesti jokaiselle vastaanottajalle lisäämällä heidän nimensä ja muita henkilökohtaisia tietoja.

Kohdennettua viestintää tehokkaasti

Gmaililla voit segmentoida tilaajalistasi ja lähettää uutiskirjeitä tietyille ryhmille heidän kiinnostuksen kohteidensa ja mieltymystensä perusteella. Tämä on tehokas tapa parantaa uutiskirjeidesi sitoutumista ja tuloksia. 

Segmentit on mahdollista luoda Gmail-tilillä olevan Listat-osion kautta. Jokaisen tilaajalistan voi hallita erikseen ja napsauttamalla “Hallitse segmenttejä” pääset muokkaamaan segmenttejä.

Segmenttien hyödyntäminen on helppoa. Voit esimerkiksi lähettää uutiskirjeen uusille asiakkaille tervetulotoivotuksilla ja erillisen uutiskirjeen vanhoille asiakkaille tarjouksilla ja alennuksilla.

Kaikki hyödyt irti Googlen ratkaisuista

Gmail on tehokas työkalu uutiskirjeiden luomiseen ja lähettämiseen. Käyttämällä yllä olevia vinkkejä voit luoda ammattimaisia ja tehokkaita uutiskirjeitä, jotka auttavat sinua tavoittamaan yleisösi, lisäämään sitoutumista ja saavuttamaan liiketoimintatavoitteesi.

Tavoitteenamme on, että asiakkaamme saavat Googlen ratkaisuista kaikki hyödyt irti heidän liiketoiminnassaan. Jos koet, että voisimme olla apuna kouluttamalla, konsultoimalla tai hallinnoimalla puolestasi tai tukenasi Google Workspacea, ota ihmeessä heti yhteyttä.